H easyJet απομακρύνει το 30% του προσωπικού της και μειώνει το στόλο της κατά 50 αεροσκάφη
Η easyJet ανακοίνωσε την απομάκρυνση του 30% προσωπικού και τη μείωση του στόλου της λόγω του αντίκτυπου της κρίσης του Κορωνοϊου, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Την ίδια στιγμή ο ιδρυτής και μέτοχός της Στέλιος Χατζηϊωάννου, προχώρησε σε μια ακόμη σκληρή δήλωση κατά της διοίκησης της εταιρίας.
Η easyJet, η οποία απασχολεί 15.000 εργαζομένους σε όλη την Ευρώπη, ακολουθεί τα χνάρια της αντιπάλου της, Ryanair, και αναφέρει ότι θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους της κατά τις επόμενες ημέρες.
Οι περικοπές στο προσωπικό της θα κινηθούν σε μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό της Ryanair (15% των εργαζομένων) και της Wizz Air (19% των εργαζομένων).
Σε όλη τη διάρκεια, που οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρίες προχωρούσαν σε περικοπές, η easy Jet προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το ζήτημα της διαμάχης του Στέλιου Χατζηιωάννου με τη διοίκηση για την παραλαβή των Airbus καθώς την υποκλοπή στοιχείων των πελατών της ύστερα από κυβερνοεπίθεση.
H αεροπορική εταιρία δήλωσε ότι θα μειώσει τα στόλο της στα 302 αεροσκάφη, αποσύροντας 51 αεροσκάφη σε σύγκριση με τα σχέδια για τα τέλη του 2021 πριν την κρίση της πανδημίας, ενώ το προσωπικό της θα μειωθεί κατά 30%.
Επίσης, συνεχίζει να προσπαθεί να μειώσει τα έξοδά της και διαπραγματεύεται με τα αεροδρόμια και τους προμηθευτές της για καλύτερες συμφωνίες.
Επιπλέον, πραγματοποιούνται διάλογοι με πιστωτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να εκμισθώσουν αεροσκάφη και προβλέπεται ότι μπορεί να λάβει από τη διαδικασία αυτή 500 έως και 650 εκατ. λίρες, ποσό το οποίο αποτελεί αύξηση της πρόβλεψης των κερδών που εκδόθηκε τον Απρίλιο.
H δήλωση Χατζηϊωάννου
Με αφορμή την ανακοίνωση της easyJet για μείωση του προσωπικού της κατά 30%, ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου, ιδρυτής και βασικός μέτοχος της εταιρείας δήλωσε:
«Οι αχρείοι της easyJet εξακολουθούν εδώ και δύο μήνες να ψεύδονται, συνεχίζοντας να πληρώνουν την Airbus για την αγορά 107 επιπλέον αεροσκαφών. Σήμερα ενημερώνουν το 30% των εργαζομένων της easyJet ότι θα χάσουν τη δουλειά τους. Και αναρωτιέται κανείς: γιατί δεν σταματούν να πληρώνουν πρώτα την Airbus;
Εάν η αεροπορική εταιρεία πρέπει να συρρικνωθεί από άποψη ανθρώπινου δυναμικού κατά 30%, τότε θα πρέπει να μειωθεί αντίστοιχα και ο στόλος κατά 30% και όχι να αυξηθεί με την αγορά 107 επιπλέον αεροσκαφών. Γιατί, λοιπόν, επιμένουν τόσο πολύ οι αχρείοι ότι αυτά τα χρήματα πρέπει να καταβληθούν στην Airbus;
Από την Παρασκευή 22 Μαΐου 2020, οπότε και αποκαλύφθηκαν οι δεσμοί του με τον γνωστό από τα Panama Papers Ελβετό δικηγόρο Marc Bonnant, ένας από τους τρεις αχρείους, ο CFO της easyJet Andrew Findlay, παραιτήθηκε. Ο Findlay δεν θα πρέπει πλέον να υπογράφει επιταγές προς την Airbus. Δεν θα βρίσκεται, άλλωστε, στην εταιρεία ώστε να πληρώσει όλα αυτά τα επιπλέον αεροσκάφη.
Ζητώ από το 30% του προσωπικού της easyJet, αυτούς που χάνουν σήμερα τη δουλειά τους, να αποκαλύψουν ό,τι γνωρίζουν για τους αχρείους της easyJet. Προτίθεμαι να προσφέρω αμοιβή έως 5.000.000 λίρες Αγγλίας σε όποιον παράσχει αποδεικτικά στοιχεία για τις συναλλαγές μεταξύ των αχρείων της easyJet – ιδιαίτερα του Findlay – και του Marc Bonnant».
Δεν υπάρχουν σχόλια